loading...

مقالات مرتبط با تیراژهای مختلف چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال برای چاپ در تیراژ محدود عملیاتی و به صرفه می باشد

بازدید : 5995
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چاپ اكوسالونت چيست ؟

اين روزها از چاپ اكوسالونت به عنوان يك چاپ ايده ال و مدرن ياد مي شود. يكي از مهم ترين عوامل اين امر بهبود در فناوري استفاده از جوهر در اين نوع چاپ است.

در گذشته چاپ به وسيله جوهرهاي سالونت بهره گرفته مي شد. اين جوهرها علاوه بر اينكه به سلامت افراد و محيط زيست آسيب وارد ميكرد كيفيت و مرغوبيت بالايي را در بر نداشت.

به همين خاطر چاپ جديدي با كيفيت بسيار بهتر و مرغوب تر با جوهرهاي اكوسالونت مورد استفاده قرار گرفت كه معايب كارهاي قديم را از بين برد.

چاپ اكوسالونت چيست ؟

اين روزها از چاپ اكوسالونت به عنوان يك چاپ ايده ال و مدرن ياد مي شود. يكي از مهم ترين عوامل اين امر بهبود در فناوري استفاده از جوهر در اين نوع چاپ است.

در گذشته چاپ به وسيله جوهرهاي سالونت بهره گرفته مي شد. اين جوهرها علاوه بر اينكه به سلامت افراد و محيط زيست آسيب وارد ميكرد كيفيت و مرغوبيت بالايي را در بر نداشت.

به همين خاطر چاپ جديدي با كيفيت بسيار بهتر و مرغوب تر با جوهرهاي اكوسالونت مورد استفاده قرار گرفت كه معايب كارهاي قديم را از بين برد.

مواردي كه با استفاده از دستگاه اكوسالونت به چاپ مي رسد :

با توجه به اينكه چاپ اكوسالونت از مزاياي بي شماري بهره برده كاربردهاي بسيار زيادي نيز به خود اختصاص داده است. شما با استفاده از چاپ اكوسالونت به راحتي مي توانيد به چاپ بنرهاي تبليغاتي در ابعاد بزرگ و با كيفيت و رزولوشن بالاتر دست پيدا كنيد. چاپ كاغذ ديواري كه اين روزها مصارف بسيار دارد به وسيله اين دستگاه ممكن شده است.

چاپ استيكر اتاق هاي كودك و دكوراسيون منزل نيز به وسيله اين جوهر با دقت و كيفيت بسيار بالايي به انجام مي رسد. چاپ سوليت يك رو و دو رو، چاپ چرم مصنوعي و كارتن پلاست به همراه چاپ فلكس و بنر هاي شبرنگ از ديگر كاربردهاي چاپ اكوسالونت محسوب مي شود. در نهايت مي توانيم به چاپ كاغذ pp، چاپ بوم نقاشي، چاپ فلكسو كاغذ گلاسه نيز اشاره كنيم.

مزاياي استفاده از چاپ اكوسالونت

اگر بخواهيم از مزاياي چاپ اكوسالونت براي شما بگويم مي توانيم در مرحله اول به كيفيت و مرغوبيت جوهر استفاده شده در اين چاپ اشاره كنيم. به شكلي كه شما اثر چاپي و بالا بودن قدرت روزولوشن را در فاصله كمتر از يك متر بر روي بنرهاي تبليغاتي به خوبي مشاهده مي كنيد. جوهرهاي استفاده شده در اين سبك از چاپ از مقاومت بسيار بالايي برخوردار است و همين امر سبب شده است كيفيت اوليه كار در برابر گرد و خاك و آب از بين نرود و در فاصله زماني ديرتري به فرسايش نزديك شود.

اين امر از دست به جيب شدن شما براي چاپ در فاصله زماني كوتاه جلوگيري مي كند. قيمت بسيار مناسب در اين نوع چاپ به طرفداران اين نوع چاپ بسيار اضافه كرده است.

در نهايت مي توانيم به شفافيت بسيار بالاي چاپ اشاره كنيم كه تمام نگاه ها را به سمت خود خيره نگه مي دارد.

جوهرهاي چاپ اكوسالونت به دو دسته دير خشك شونده و زود خشك شو تقسيم مي شود و بسته به كاربرد بر روي پارچه، شيشه، سنگ و سطوح پلاستكي نوع چاپ انتخاب مي شود. بوي كمي كه جوهرهاي استفاده شده از خود پراكنده مي كنند خود نيز يك مزيت بارز محسوب مي شود.

انواع جوهر اكوسالونت

جوهرها براي چاپ بر روي سطوح مختلف انواع متفاوتي دارند و با توجه به نوع آن كيفيت و قيمت آن ها نيز متفاوت است. انواع جوهرهاي اكوسالونت شامل جوهر داي، جوهر پيگمنت و جوهر فلورسنت است. قيمت جوهر داي از دو جوهر ديگر بالاتر است اما كيفيت و مرغوبيت بسيار بالايي را در انتهاي كار به شما عرضه مي كند. برخي از مشتريان كه تمايلي به استفاده از جوهر در كارهاي خود به دليل قيمت بالاي آن ندارند به پيشنهاد فروشنده از تركيب جوهرپيگمنت با داي بهره مي برند. اين امر زياد در كيفيت كار اثر نمي گذارد اما قيمت كار را براي كاربر كاهش مي دهد.

جوهر اكوسالونت پيگمنت عموما براي چاپ هايي كه استفاده زيادي ندارد استفاده مي شود. به عنوان مثال شما اين نوع چاپ را به راحتي بر روي تيشرت هايي كه هر روز استفاده مي كنيد مشاهده مي كنيد. همچنين چاپ بر روي سطوح پلاستيكي و پليمري به وسيله اين چاپ صورت مي گيرد. سومين جوهر به نام جوهر اكوسالونت فلونست از نمونه چاپ هاي جديد به شمار مي آيد كه قابليت درخشش و شفافيت بيشتر كار را به عهده دارد.

از جوهر اكوسالونت براي چه دستگاههايي استفاده مي شود؟

جوهر اكوسالونت به دليل اينكه غلظت زيادي ندارد و چسبندگي آن در مقايسه با ساير جوهرها در برابر هد دستگاه كمتر است بسيار طرفدار پيدا كرده است. به دليل اينكه يك جوهر خوب و با كيفيت است نمي توانيم بگوييم دستگاه را براي استفاده از آن بايد تعويض كنيم بايد بگوييم از اين جوهر در اكثر دستگاههاي چاپ به راحتي مي توان بهره گرفت كه خود يك مزيت بارز محسوب مي شود.

فرمول جديد اين جوهر به حذف حلال هاي مضر پرداخته است كه از آسيب رساندن آن به دستگاههاي چاپ جلوگيري مي كند. همچنين دستگاهها به صورت ضربه اي جوهر را بر روي اين دستگاه با پرتاب كمتر منتقل مي كنند كه همين امر در طي گذر زمان فرسودگي چاپ را كمتر مي كند.

به شكلي كه در طي مدت زمان طولاني كه برخي از رنگ ها به دليل پوسيدگي پوسته پوسته مي شوند شما اين امر را در اين سبك از چاپ توسط دستگاه هايي كه از چاپ اكوسالونت استفاده مي كنند كمتر مشاهده مي كنيد.

منبع : خانه طراحان سام

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ در مورد چالش های انواع متفاوت چاپ صحبت میکنیم و اینکه چه نوع چاپ هایی و از چه نوع طیف رنگ هایی استفاده بشه بهتره.
پس با ما همراه باشید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 10
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 40
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 5171
  • بازدید سال : 48499
  • بازدید کلی : 2806379
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی