loading...

مقالات مرتبط با تیراژهای مختلف چاپ دیجیتال

چاپ كاتالوگ‎ ‎ابزار مهمي در معرفي و اطلاع رساني در حوزه هاي توليد و خدمات است. كاتالوگ ها قبلا شبيه به تراكت و محدود به يك برگه پشت و رو با جلدي همانند پوستر بو

بازدید : 2213
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چاپ كاتالوگ‎ ‎ابزار مهمي در معرفي و اطلاع رساني در حوزه هاي توليد و خدمات است. كاتالوگ ها قبلا شبيه به تراكت و محدود به يك برگه پشت و رو با جلدي همانند پوستر بودند، اما امروزه كاتالوگ ها ‏داراي صفحات و تنوع بيشتر در شكل و طرح هستند و انواع صحافي بر روي آنها اجرا مي شود. ‏

به طور سنتي كسب و كار هميشه به بازاريابي خلاق مانند بروشور، صنايع دستي، كاتالوگ و ديگر ابزار بازاريابي مستقيم براي رسيدن به مشتريان متكي است. چاپ كاتالوگ ارزان، نوعي جزوه هستند كه هدف آن ها آموزش و چشم اندازي در مورد سازمان، محصولات و خدمات شما براي مشتريان شما است. كاتالوگ هايي كه به خوبي طراحي و چاپ شده باشد نه تنها اطلاعات را به خريدار مي دهد، بلكه او را تبديل به يك مشتري وفادار مي كند.

چاپ كاتالوگ‎ ‎ابزار مهمي در معرفي و اطلاع رساني در حوزه هاي توليد و خدمات است. كاتالوگ ها قبلا شبيه به تراكت و محدود به يك برگه پشت و رو با جلدي همانند پوستر بودند، اما امروزه كاتالوگ ها ‏داراي صفحات و تنوع بيشتر در شكل و طرح هستند و انواع صحافي بر روي آنها اجرا مي شود. ‏

به طور سنتي كسب و كار هميشه به بازاريابي خلاق مانند بروشور، صنايع دستي، كاتالوگ و ديگر ابزار بازاريابي مستقيم براي رسيدن به مشتريان متكي است. چاپ كاتالوگ ارزان، نوعي جزوه هستند كه هدف آن ها آموزش و چشم اندازي در مورد سازمان، محصولات و خدمات شما براي مشتريان شما است. كاتالوگ هايي كه به خوبي طراحي و چاپ شده باشد نه تنها اطلاعات را به خريدار مي دهد، بلكه او را تبديل به يك مشتري وفادار مي كند.

چاپ كاتالوگ ارزان

چاپ كاتالوگ ارزان در حقيقت توسط كسب و كارهاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند تا مشتريان را تحت تأثير قرار دهند و بر مشتري تاثير بگذارند. مردم هنوز ترجيح مي دهند اطلاعات محصول مورد نظرشان را قبل از خريد و يا استفاده بررسي كنند.

استفاده از راه هاي تبليغاتي مانند كاتالوگ بخش بزرگي از كسب و كار براي شركت هاي بزرگ به حساب مي رود حتي كسب و كارهاي كوچكتر نيز مي توانند از اين تكنيك بازاريابي و با استفاده از چند راهنمايي ساده چاپ كاتالوگي متناسب با نوع فعاليت خود را آغاز كنند. اين كاتالوگ ها نه تنها بايد توجه مشتريان بالقوه را جلب كند، بلكه بايد به چاپ برسند و حاوي اطلاعات مفيد و سودمند باشند.

چاپ كاتالوگ فوري

البته در چاپ كاتالوگ فوري براي شركت هاي بزرگ و به نام ، نكات زيادي را بايد در نظر داشت. در واقع بخش بزرگي از كاتالوگ را طراحي آن در بر مي گيرد. داشتن طراحي مناسب در كنار مطالب مفيد مي تواند باعث جلب نظر مخاطبان بسيار زيادي به سمت خود شود.

چاپ افست كاتالوگ حدود 5 تا 7 روز زمان مي برد اما دربسياري از مواقع به خصوص موعد نمايشگاهها ‏با كمبود زمان مواجهيم. چاپ ديجيتال كاتالوگ بهترين انتخاب براي چنين مواقعي است. امروزه دستگاه هاي ‏ديجيتال مي توانند ما را در ‏كم ترين زمان و با بالاترين كيفيت صاحب يك كاتالوگ حرفه اي كنند.

چاپ كاتالوگ فوري با كمترين تيراژ ، ‏يكي ديگر از مزيت هاي چاپ ديجيتال كاتالوگ مي باشد.‏

اما بهتر است يك توضيح كلي در مورد چاپ كاتالوگ داشته باشيم :

كاتالوگ در واقع همان چيزي است كه در هنگام خريد يك محصول به شما ارائه مي شود. در واقع مي توان اين طور بيان كرد كه با داشتن كاتالوك محصولات ديگر مشتري نيازي به پرس و جو در مورد محصول ندارد چرا كه كليه اطلاعات لازم براي شناخت و كسب اطلاعات در مورد محصول مورد نظر خود را مي تواند در اين كاتالوگ ببيند.

در واقع كاتالوگ همانند يك دفترچه راهنما عمل ميكند كه محصول را به مشتري معرفي مي كند. در اين راهنما براي شناساندن محصول به مشتري از مطالبي سازمان دهي شده و منظم استفاده مي شود. چرا كه بسياري از افراد تمايل دارند تا تمام ويژگي هاي محصول مورد نظر خود را به شكل دقيق بدانند.

خواندن كاتالوگ محصول مي تواند علاوه بر كسب اطلاعات كامل، تمايل بيشتري براي خريد محصول در مشتري ايجاد كرده و در نتيجه او مي تواند با توجه به نياز خود بهترين گزينه را انتخاب كند. ازاينرو توليد و چاپ كاتالوگي با كيفيت ، با ظاهري زيبا و مطالب سودمند مي تواند روشي براي افزايش فروش محصولات و خدمات مربوط به تمامي سازمان ها و شركت ها شود.

چاپ كاتالوگ حرفه اي

شركت هاي چاپ ديجيتال عمدتا با استفاده از تكنيك هاي مختلفي كه در چاپ كاتالوگ حرفه اي استفاده مي كنند، سعي در جلب رضايت مشتريان خود دارند. اين شركت ها براي چاپ از كاغذ استفاده مي كنند. آن ها براي چاپ كاتالوگ از كاغذهاي بسيار با كيفيت كه عموما از جنس پنبه و كتان هستند استفاده مي كنند.

البته بسته به نوع سفارش دريافتي و هزينه اي كه شركت ميخواهد صرف كند از كاغذهاي درجه دو ( ساخته شده از چوب ) و يا درجه سه (ساخته شده از نيشكر) نيز استفاده مي كنند. هر يك از اين كاغذها با توجه به قيمت هاي متفاوتي كه دارند مقاوت و كيفيت متفاوتي نيز دارا هستند. در واقع شايد بتوان گفت كه نيمي از هزينه چاپ مربوط به همين كاغذي است كه استفاده مي شود.

البته قيمت كاتالوگ هاي سفارش داده شده به عوامل ديگري نيز همچون فوري بودن و يا نبودن، نوع چاپ ديجيتال يا افست و ... نيز بستگي دارد.

ضخامت و كيفيت كاغذها در چاپ كاتالوگ چگونه است؟

ضخامت كاغذ مورد استفاده در چاپ كاتالوگ ها بسته به نوع كاتالوگ متفاوت است. اين ضخامت بر حسب ميكرون يا ميكرومتر تعريف مي شود. ضخامت بالاي كاغذهاي مورد استفاده در چاپ كاتالوگ به دليل مواد مصرفي آن است؛ هر چه تراكم مواد بيشتر باشد كاغذ ضخيم تر مي شود.

كاغذهايي كه در چاپ كاتالوگ هاي رنگي استفاده مي شوند بايد با كيفيت بسيار بالايي به چاپ ميرسند.

در ساخت اين كاتالوگ ها كه عموما به صورت دو رو سفارش داده مي شوند از كاغذ گلاسه استفاده مي شود. گرماژ معياري است كه براي سنجش كيفيت كاغذهاي گلاسه در نظر گرفته شده است.

اگر مي خواهيد كاتالوگي چاپ كنيد كه داراي رنگ هاي بسيار زياد و متنوعي مي باشد حتما بايد از كاغذهاي گلاسه اي كه داراي گرماژ بالاتري هستند استفاده كنيد، اين كاغذ كيفيت بسيار بالاي كاتالوگ شما را تضمين خواهد كرد. هر چقدر گرماژ يك كاغذ كمتر باشد قيمت آن نيز به نسبت كمتر خواهد بود.

بهترين نوع كاغذهايي كه در چاپ كاتالوگ استفاده مي شود (art paper) ها هستند. اين نوع از كاغذها عموما براي مجلات بسيار با كيفيت و يا شركت هايي كه نياز به چاپ كاتالوگ با كيفيت فوق العاده بالا دارند استفاده مي شود.

در چاپ كاتالوگ هايي كه پر از عكس و تصاوير است پيشنهاد مي شود كه از كاغذهاي كرافت استفاده شود. اين كاغذ ها به رنگ قهوه اي و نسبتا مقاوم هستند. كيفيت بالاي اين كاغذ باعث مي شود تا رنگ ها به خوبي در كاتالوگ نمايان شود.

چاپ افست نيز نوع ديگري از چاپ است كه براي تيراژهاي بالاي هزار استفاده مي شود كه به دو صورت عمومي و اختصاصي انجام مي گيرد كه البته نوع اختصاصي آن به دليل كيفيت بالايي كه دارد بيشتر مورد توجه شركت هاي بزرگ خواهان كاتالوگ قرار مي گيرد.

براي چاپ كاتالوگ هايي در تعداد كم و با تقاضاي چاپ فوري نيز شركتهاي چاپ از چاپ فوري يا چاپ ديجيتال كاتالوگ استفاده مي كنند. براي انجام اين نوع از چاپ از پرينترهايي تحت عنوان پرينترهاي ليزري استفاده مي شود. كه زمان كمتري را نسبت به ديگر چاپ ها به خود اختصاص مي دهد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ در مورد چالش های انواع متفاوت چاپ صحبت میکنیم و اینکه چه نوع چاپ هایی و از چه نوع طیف رنگ هایی استفاده بشه بهتره.
پس با ما همراه باشید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 10
  • بازدید امروز : 24
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1944
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2184
  • بازدید ماه : 7872
  • بازدید سال : 51200
  • بازدید کلی : 2809080
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی